Sunday, September 6, 2009

စာအုပ္ေတြ

ဖတ္မိ မွတ္မိ တဲ့စာအုပ္ေတြ အေၾကာင္း ၿပန္ေတြးမိတယ္။
ကၽြန္မ ပထမ ဆံုးစ ၿပီးဖတ္ၿဖစ္တဲ့ ဝတၱဳက ဆရာ ၿမသန္းတင့္ ရဲ့ ေရႊၿပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္တိုင္းေဝး ဆိုတဲ့ ဝတၱဳပါ။ စႏၵာ မဂၢဇင္း မွာ စၿပီး အခန္းဆက္ ဖတ္ၿဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဇာတ္အိမ္ကၾကီး လူေတြက မ်ားေပမဲ့ စစ္ဗိုလ္ေလး အက္ရွ္ ရဲ့ ဘဝ ဇာတ္ေၾကာင္းမွာ ေမ်ာပါခဲ့မိပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္က ၁၉၈၉~၁၉၉၀ တစ္ဝိုက္ေလာက္ ၿဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္မက ေလးတန္း ေက်ာင္းသူ ၿဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းပိတ္ရက္ညေနေတြမွာ စာၾကည့္တိုက္ထဲ ေမႊေနာက္ေနတတ္ပါတယ္။ စာၾကည့္တိုက္ကလဲ ခပ္ေသးေသး သာၿဖစ္ေလေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္ သံုးႏွစ္ စာမွ်သာ စာအုပ္ေတြက ရွိတတ္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္း မၿပီးခင္ စာအုပ္ကုန္သြားေတာ့ ေနာင္တခ်ိန္ က်ရင္ ဖတ္ဘို ့ အေၾကြးစာရင္းထဲ မွာ သူ ့ကို မွတ္ထားလိုက္ရပါတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ ဒီစာအုပ္နဲ ့ေရစက္ၿပန္ဆံုၿပီး မအိပ္မေန ရံုးကို unpay leave, urgent leave ေတြတင္ၿပီး ၾကိဳးၾကိဳးစားစား ႏွစ္လ ေလာက္ ဖတ္ယူလိုက္ ရပါတယ္။ ေက်ာင္းစာ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေလာက္ၾကိဳးစား မိမယ္မထင္ဘူး။
အိႏၵိယ ႏိုင္ငံရဲ့ လူမႈေရး ႏိုင္ငံေရး နဲ ့ အခြန္အခ အၿဖစ္ ဆက္သၿခင္း ခံရတဲ့ အပယ္ခံေစာ္ဘြားသမီးေတာ္ နဲ ့ အဂၤလိပ္ စစ္ဗိုလ္ေလးတို ့ရဲ့ အခ်စ္ဇာတ္လမ္း အေၾကာင္းပါ။ စာေရးဆရာမၾကီး M.M.Kaye ေရးၿပီး မူရင္း အမည္က The Far Pavilions ပါတဲ့။

မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီစာအုပ္ဖတ္ေနတဲ့ 2008 ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာ ကၽြန္မက company တာဝန္ နဲ ့ ေဇယ်ဝတီ သၾကားစက္ ကိုေရာက္ေနပါတယ္။ စာအုပ္ေတြ ေက်ာပိုးအိတ္ထဲ ထည့္သြားတဲ့ ကၽြန္မက  သၾကားစက္က ေပးတဲ့ ဧည့္ရိပ္သာ မွာ ညေနပိုင္း အခ်ိန္ေတြ ဖတ္ၿဖစ္ပါတယ္။ ေဇယ်ဝတီအဝန္းအဝိုင္း ဆိုတာလဲ သိတဲ့အတိုင္း ၿမန္မာၿပည္ရဲ့ Little India ပါ။ ညေန ေနေရာင္က ေဇယ်ဝတီ သၾကားစက္ၾကီး ေပၚ စီးမိုးအုပ္ၿပီး ၾကံခင္း ေတြ တေလွ်ာက္ အိႏၵိယ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ဆာရီေရာင္စံုနဲ ့ လမ္းေလွ်ာက္သြားတဲ့ အခါ ဝတၱဳထဲက တိုင္းၿပည္ကို တကယ္ေရာက္သြားသလိုမ်ိဳး ကၽြန္မ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ဇာတ္ရံ တစ္ေယာက္လို သူတို ့ေတြ ေဘးက ၾကည့္ေနရသလို ေဝေဝဝါးဝါး နဲ ့လြမ္းစရာလဲ ေကာင္းလွပါတယ္။
ကၽြန္မ ရင္အနာဆံုး မ်က္ရည္က်ရတဲ့ အခန္းက ေစာ္ဘြားတစ္ေယာက္ေသဆံုးတဲ့အခါ သူ ့ရဲ့ ဇနီး မယားေတြပါ ေစာ္ဘြားရဲ့ ရုပ္ကလပ္ေလာင္ကၽြမ္းရာ မီးပံုထဲ ခံုခ်စေတး ရတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာပါ။ ေလာင္တိုက္ ဆီသြားတဲ့ နံရံမွာ ပန္းဆီေရာင္ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္လို ရွဳပ္ယွက္ခတ္ေနတဲ့ ၿခစ္ရာ စင္းရာေလးေပါင္း ေၿမာက္မ်ားစြာ ရွိပါသတဲ့။ ေသေသခ်ာခ်ာ ကရုထားၿပီး ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ ေသးသြယ္ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့ အမ်ိဳးသမီး လက္ေခ်ာင္းေလးေတြ ၿဖစ္ၿပီး ေလာင္တိုက္ စီမွာ ခုန္ခ်ကာနီး ပန္းဆီဆိုး အလွဆင္ ထားတဲ့ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြနဲ ့ ေလာင္တိုက္ရဲ့ နံရံေပါင္(ေဘာင္) ကို ကိုင္သြားတဲ့ အရာေလးေတြပါတဲ့။ ေနာင္ေတာ့ ပန္းဆီေရာင္ စိတၱဇ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္လို ဆြဲထင္ က်န္ရစ္ေနတာပါ တဲ့ေလ။
ေဇယ်ဝတီ မွာ အဲဒီဝတၱဳရွည္ကို အဆံုးသတ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မ စိတ္ကို ထင္ေယာင္ယိုးမွား ၿဖစ္ေစတဲ့ ညေန ေနရီတေယာ ၾကံခင္းေဘာင္ထက္က ဆာရီဝတ္ အမ်ိဳးသမီးေတြ။ ေရတေကာင္း တဘက္ ကေလး တဘက္နဲ ့ ပြင့္လင္း ေဖာ္ေရြတဲ့ မ်က္ႏွာေတြ ၊ လက္ဆင့္ကမ္းပံုၿပင္မ်ားနဲ ့ သၾကားစက္၊ ပန္းဆီဆိုး ေဆးမင္ထိုးထားတဲ့ လက္ေတြ ။ ၿပီးေတာ့ ၿမင္းခြါသံေတြ။ ကၽြန္မကို အိပ္မက္တဝက္ စိတ္ကူးတဝက္ ဆြဲေခၚသြားႏိုင္တဲ့ အဲဒီ စာအုပ္ နဲ ့ ေဒသ ကို မေမ့ႏိုင္၊ မေပ်ာက္ႏိုင္ ရွိေနေသး ပါတယ္။ ကၽြန္မ အာရံု မွာ ဆြဲထင္က်န္ရစ္ေနဆဲ ညေန ပန္းခ်ီကား တခ်ပ္ပါ။






No comments: