က်မတို ့ အလုပ္ထဲမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ over processing ဆိုရင္ incoming inspection ဆိုပါစို ့။ မလိုအပ္ပဲ inspectionကို process ေတြထဲမွာ ထည့္မယ္ဆိုရင္ inspection လုပ္ဘို ့ လူငွားရမယ္။ ေနရာလုပ္ရမယ္။ လိုအပ္တဲ့ equipment ေတြဝယ္ရမယ္။ အခ်ိန္ပိုကုန္မယ္။ အဲဒီအစား supplier ကို ကိုယ္မွာတဲ့ပစၥည္း ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အရည္အေသြး အတိအက်ရဘို ့ control လုပ္မယ္ဆိုရင္ မလိုလားအပ္တဲ့ process ေတြကို ျဖတ္ထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။
Over Processing ျဖစ္တတ္တဲ့ အေၾကာင္းရင္းမ်ား
- customer ရဲ့ လိုအပ္ခ်က္ကို မရွင္းလင္းမေသခ်ာတာ။ က်မ အသိတေယာက္က ေျပာတယ္။ သူ ့ရံုးမွာ proess တခု လိုတဲ့အတြက္ automation စက္တလံုးဝယ္လိုက္သတဲ့။ စက္ရလာျပီးတဲ့ေနာက္ အဲဒီစက္ကို run ဘို ့ အင္ဂ်င္နီယာ တေယာက္အျမဲထားရတယ္။ စက္ရဲ့ programming ကို နားလည္ဘို ့ သင္တန္းေတြလဲ ေပးတက္ရတယ္။ တကယ့္တကယ္က် အလုပ္မျဖစ္လို ့ အဲဒါကို မသံုးျဖစ္ေတာ့ဘူးတဲ့။
- lack of communication.. အဖြဲ ့အစည္းတြင္းမွာျဖစ္ေစ အျပင္မွာျဖစ္ေစ စနစ္တက် ဆက္သြယ္မႈ ေျပာဆိုမႈ မရွိတဲ့အခါ မလိုအပ္တဲ့ process ေတြ ထပ္ခါ ထပ္ခါလုပ္ျပီး တကယ့္လိုအပ္ခ်က္နဲ ့ ေဝးကြာသြားတာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
Over Processing ျဖစ္ေနျပီဆို ဘာလုပ္မလဲ။
လုပ္လက္စကို ရပ္လိုက္ပါ။ အျခား စကားလံုးအေနနဲ ့ေျပာရရင္ over processing ေၾကာင့္ waste ေတြ ျဖစ္ေနျပီဆိုတာ သတိျပဳမိတာနဲ ့ ရပ္လိုက္ပါတဲ့။ ေနာက္တဆင့္အေနနဲ ့ process map ေတြ flow ေတြ ျပန္ၾကည့္ စမ္းစစ္ျပီး မလိုလားအပ္တဲ့ အဆင့္ေတြကို ျဖတ္ေတာက္ပစ္ရပါမယ္။ စာရြက္တရြက္ ေဘာပင္တေခ်ာင္းနဲ ့ process ေပၚမွာ နားလည္ရင္းႏွီးတဲ့ လူကို ေမးခြန္းေတြေမးျပီး ဘယ္အရာ ျဖတ္ေတာက္ရမယ္ဆိုတာ နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ အေရးအၾကီးဆံုးအေနနဲ ့ စားသံုးသူ (customer) လိုခ်င္တာ လိုအပ္တာ ဘာလဲဆိုတာ နားလည္ရပါမယ္။ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ ့ အျခား Lean tools ေတြျဖစ္တဲ့ 3P (Product Preparation Process) စတာေတြနဲ ့ action ယူျပီး over processing ကို အျပီးတိုင္ ျဖတ္ေတာက္ႏိုင္ပါတယ္။
Dec 21 - 2016 Posted at Pyay GTI facebook group
- customer ရဲ့ လိုအပ္ခ်က္ကို မရွင္းလင္းမေသခ်ာတာ။ က်မ အသိတေယာက္က ေျပာတယ္။ သူ ့ရံုးမွာ proess တခု လိုတဲ့အတြက္ automation စက္တလံုးဝယ္လိုက္သတဲ့။ စက္ရလာျပီးတဲ့ေနာက္ အဲဒီစက္ကို run ဘို ့ အင္ဂ်င္နီယာ တေယာက္အျမဲထားရတယ္။ စက္ရဲ့ programming ကို နားလည္ဘို ့ သင္တန္းေတြလဲ ေပးတက္ရတယ္။ တကယ့္တကယ္က် အလုပ္မျဖစ္လို ့ အဲဒါကို မသံုးျဖစ္ေတာ့ဘူးတဲ့။
- lack of communication.. အဖြဲ ့အစည္းတြင္းမွာျဖစ္ေစ အျပင္မွာျဖစ္ေစ စနစ္တက် ဆက္သြယ္မႈ ေျပာဆိုမႈ မရွိတဲ့အခါ မလိုအပ္တဲ့ process ေတြ ထပ္ခါ ထပ္ခါလုပ္ျပီး တကယ့္လိုအပ္ခ်က္နဲ ့ ေဝးကြာသြားတာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
Over Processing ျဖစ္ေနျပီဆို ဘာလုပ္မလဲ။
လုပ္လက္စကို ရပ္လိုက္ပါ။ အျခား စကားလံုးအေနနဲ ့ေျပာရရင္ over processing ေၾကာင့္ waste ေတြ ျဖစ္ေနျပီဆိုတာ သတိျပဳမိတာနဲ ့ ရပ္လိုက္ပါတဲ့။ ေနာက္တဆင့္အေနနဲ ့ process map ေတြ flow ေတြ ျပန္ၾကည့္ စမ္းစစ္ျပီး မလိုလားအပ္တဲ့ အဆင့္ေတြကို ျဖတ္ေတာက္ပစ္ရပါမယ္။ စာရြက္တရြက္ ေဘာပင္တေခ်ာင္းနဲ ့ process ေပၚမွာ နားလည္ရင္းႏွီးတဲ့ လူကို ေမးခြန္းေတြေမးျပီး ဘယ္အရာ ျဖတ္ေတာက္ရမယ္ဆိုတာ နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ အေရးအၾကီးဆံုးအေနနဲ ့ စားသံုးသူ (customer) လိုခ်င္တာ လိုအပ္တာ ဘာလဲဆိုတာ နားလည္ရပါမယ္။ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ ့ အျခား Lean tools ေတြျဖစ္တဲ့ 3P (Product Preparation Process) စတာေတြနဲ ့ action ယူျပီး over processing ကို အျပီးတိုင္ ျဖတ္ေတာက္ႏိုင္ပါတယ္။
Dec 21 - 2016 Posted at Pyay GTI facebook group
No comments:
Post a Comment