waste ေတြ အေၾကာင္း တေရြ ့ေရြ ့နဲ ့
သြားေနတာ အခု Over Production အေၾကာင္း ေဝမွ်ျခင္ပါတယ္။ စကားအျဖစ္နဲ ့
ေျပာရရင္ အခ်ိန္ ၅ မိနစ္ေလာက္သာ ၾကာမွာဆိုေပမဲ့ စာေရးတာဆိုေတာ့
စာရိုက္လိုက္ စဥ္းစားလိုက္ ေရးထားတာ ျပန္ဖတ္လိုက္နဲ ့ ေရွ ့မေရာက္တာလဲ
ပါတာေၾကာင့္ပါ။
Over Production ဆိုတာ ဝယ္ယူသူ စားသံုးသူ customer
လိုအပ္ႏိုင္တာထက္ ပိုျပီး ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြေပါ့။
ၾကံဳဆံုတုန္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ customer ဆိုတာ ကိုယ့္ကို အခေၾကးေငြ ေပးျပီး
ကိုယ့္ product/ service ကို ဝယ္သူသူကို external customer လို
့ ေခၚျပီး ကိုယ့္ရံုးတြင္း အဖြဲ ့အစည္းအတြင္းမွာ ကိုယ့္ရဲ့ ေနာက္ process
တခုကို လက္ဆင့္ကမ္း ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သူကို internal customer လို ့
ေခၚပါတယ္။
ဥပမာ စက္ရံုတခုမွာ ပစၥည္းဝယ္ယူတဲ့ ဌာန က ထုတ္လုပ္တဲ့ ဌာန ကို
ဝယ္ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြ ေပးျပီး ကုန္ေခ်ာတခု ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုပါစို ့
ထုတ္လုပ္ေရး ဌာနသည္ အဝယ္ဌာနရဲ့ customer ျဖစ္ပါတယ္။ ထုတ္လုပ္ေရးဌာနရဲ့
လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္အတြင္း
လက္ခံရရွိေစဘို ့ အဝယ္ဌာနမွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ဒါကို external နဲ ့ internal
customer ရယ္လို ့ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ Quality Management System မွာ
customer ဆႏၵျပည့္ဝေစဘို ့ ေပ်ာ္ရႊင္ေစဘို ့ အျမဲ အေလးထားပါတယ္။ ဆိုလိုတာက
အျပင္က စားသံုးသူ ဝယ္ယူသူကိုသာမက internal customer လို ့ေခၚတဲ့ ကိုယ့္
အဖြဲ ့အစည္းအတြင္းက သူေတြကိုလဲ တန္ဘိုးထားတာပါ။
over production
အေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရမယ္ဆိုရင္ လိုအပ္တာထက္ အလြန္အကၽြံ ထုတ္လုပ္မႈကို mother
of all wastes လို ့ေတာင္ အမည္တပ္ပါတယ္။ ဒီ အလြန္အကၽြံ ထုတ္လုပ္မႈက အျခား waste
အမ်ိဳးအစားမ်ားကိုပါ ဆင့္ကဲ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ over production က inventory
အမ်ားအျပား သိုေလွာင္မႈကို ျဖစ္ေစလာမယ္ အဲဒီအတြက္ ေနရာေတြ သိုေလွာင္တဲ့
ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းညွိမႈေတြ လိုအပ္လာမယ္။ နည္းပညာ စိန္ေခၚမႈမွာ
က်ရွံဳးခဲ့ရင္ ခ်က္ခ်င္း အမႈိက္ပံု ဘဝေျပာင္းသြားတာမ်ိဳး စသည့္ ေနာက္ဆက္တြဲ
ျပသနာေတြက မနည္းမေနာပါပဲ
over production ျဖစ္ရတဲ့
အေၾကာင္းရင္းေတြမွာ အကယ္၍မ်ား လိုအပ္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ ့
ပိုျပီး ထုတ္လုပ္တာ၊ အမွာစာထက္ ပိုမိုထုတ္လုပ္ျပီး အလုပ္မ်ားဘို ့
ၾကိဳးစားတာ၊ အပိုပစၥည္းအမ်ားအျပား အသံုးျပဳတာ၊ အသင္းအဖြဲ ့တခုလံုးကိုယ္စား
ခန့္မွန္းစစ္ေဆးရမဲ့အစား လုပ္ငန္းခြင္တေနရာစာေလာက္သာ စဥ္းစား
အျမင္မက်ယ္တာေတြက အလြန္အကၽြံထုတ္လုပ္မႈကို ဦးတည္ေစပါတယ္။
over
production ေၾကာင့္ ေပးရတဲ့ အရင္းအႏွီးကေတာ့ တကယ္မလြယ္ပါဘူး။ နည္းပညာ
စိန္ေခၚမႈေၾကာင့္သာ ကိုယ္ထုတ္ထားတဲ့ product ေတြ လူၾကိဳက္မ်ားမႈ
နည္းသြားတာမ်ိဳးဆို ကံေကာင္းရင္ ေလွ်ာ့ေစ်းတို ့ clearance prices တို ့နဲ ့
ေရာင္းရရင္ ေရာင္း မဟုတ္ရင္ေတာ့ အားလံုး ပစ္ထုတ္ရမဲ့ အျဖစ္ပါ။
အရင္းအႏွီးမ်ား အျပိဳင္အဆိုင္သိပ္မ်ားတဲ့ မိုဘိုင္း တယ္လီဖုန္း ေလာက တီဗြီ
ကြန္ျပဴတာ ကား စတဲ့ ပစၥည္းေတြမွာ over production ကို ၾကတ္မတ္
ေဆာင္ရြက္ၾကပါတယ္။
ဒီစစ္ပြဲမွာ ဘယ္လို လက္နက္ေတြ သံုးျပီး over
production ကို သတ္ေလ့ရွိသလဲ ဆိုရင္ Kanban လို ့ေခၚတဲ့ စနစ္ကို
အသံုးျပဳျပီး production ဘယ္အခ်ိန္မွာ စရမယ္ ဆံုးရမယ္ဆိုတာ
ထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္။
Visual management ဟာလဲ အလြယ္တကူ ထိန္းခ်ဳပ္လို
့ရတဲ့ tools တခုျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ ေပါင္မုန္ ့လုပ္တဲ့ဆိုင္မွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့
မုန္ ့ဗန္း အေရအတြက္ ရျပီးရင္ ေပါင္မုန္ ့လုပ္တာ ရပ္ထားတာမ်ိဳး။
ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ over production နဲ ့ တူတဲ့ ကိစၥမ်ိဳး ၾကံဳေတြ ့ရတယ္ဆိုရင္ အျခားသူေတြလဲ သိရေအာင္ share ေပးပါဦး။
Jan 09- 2017 Posted at Pyay GTI facebook group
No comments:
Post a Comment